stamp on the ground

hallå allesammans, som jag har sagt flera gånger så tänkte jag faktiskt börja ta denna blogg lite mer seriöst.

kan ju börja med att berätta om dagen, börja med att jag gick upp 07:30 och börja fixa mig, sen när jag var klar skjusa pappa mig till marika för jag hade inget och göra så vi klev tillsammans på bussen vid 09:30.
vi kom kom lite försent men vad gör de, inte tänker jag sitta och ta bussen 08:30 och sen vänta i kristinehamn en timme när jag kan sova lite till, hihi (A)

vi hade handelsämne hela dagen + klassråd därimellan.
den första lektionen med handelsämne hade vi ann och där svara vi först på frågorna vi hade förra veckan och sen skulle vi arbeta två och två. vi skulle ta en reklamstidning och svara på frågor som ex. vad är de för varor, vilka färger använder de i tidningen mest, har denna affär någon sajt på internet och liknande.
så jag jobbade med emelie och vi hade om el-giganten. detta arbete var riktigt lätt och de gick fort att göra, så vi fick sluta efter det. NAJS !

och då vare dags för lunch men jag var såååå besviken som nästan alltid när man kommer in i skolans matsal, ÄCKLIG MAT ! så de vart en macka, guuu' va gött va?

efter den "mycket goda" maten gick jag och emelie och satte oss i kafét och efter en stund kom även helena och marika, så där satt vi nästan hela lunchen sen var det bara dags för lektion igen, då hade vi klassråd och där fick vi reda på att den 22/9 har vi hälsodag och gu' va gött för mig som ska till tandläkaren den dagen så jag kommer inte till skolan förens vid 12, hihi ! sen den 23/9 har vi idrottsdag och då ska vi gå till sätra stugen? stavas de ens så ? hmm
och till de bästa, 24/9 äre STUDIEDAG och de är på en torsdag och på torsdagar går vi till 16:10, i like !

efter klassrådet blev de handelsämne igen men med jocke denna gång, där fick vi sitta och träna på våra frågor som vi fick svara på förra veckan för vi skulle ha ett litet test på slutet av lektionen. och kan ju säga att testet gick jätte bra de var väl en grej jag inte fatta men aja (: .. sen vart de hem med 14:15 bussen !

nu blir det att plugga lite engelska glosor som jag har tills på fredag och sen se på idol.
efter det blir de duschen och sen sova imorn måste jag gå upp 05:30 :( buhuuuuuu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0